27 Mayıs 2012

Çilekli İrmik Tatlısı

Tamamen tesadüf eseri karşılaştığım meyveli irmiklerden ben çok memnun kaldım.Tatlıyı paketin üstünden aldığım tarifle yaptım. Ölçüsünü biraz artırdım. Tadı klasik irmik tatlısından farklı .Fakat bana şeker miktarı biraz fazla geldi .Eğer benim gibi üzerine reçel veya marmelat ile ikram edecekseniz şeker miktarını azaltın derim.Yaz ayları için hafif ve güzel bir tatlı . Tavsiyemdir ;)

Malzemeler;
  • 1 su bardağı çilekli irmik (Selva )
  • 2 çay bardağı şeker
  • 3 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağı ( ben yağ kullanmadım)

Üzeri için; İsteğe göre; Marmelat,sos yada reçel (ben gül reçeli kullandım)

Yapılışı;
  • İrmik şeker ve sütü tencereye alıp karıştırıyoruz. 
  • Önce harlı ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz. 
  • Kaynadıktan sonra sudan geçirilmiş borcamda veya kaselere döküp buz dolabında 3-4 saat beklettikten sonra isteğe göre üzerine marmelat sos yada reçel ile servis ediyoruz.





















3 yorum:

  1. çilek zamanı süper tatlı olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım. Nefis olmuş mis gibi çilek kokusu geldi....Canım bloğunu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil